امام خامنه ای : کمک مردم ، حقیقاتا گره گشا است .
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 

خطاب رهبری به مسئولین : ویرانی‌ها و تخریب خانه‌ها و مزارع ، باید جبران شود و خواهد شد .

 

امام خامنه ای : کمک مردم ، حقیقاتا گره گشا است .

 

صبح امروز (چهارشنبه) ، در خجسته سالروز عید مبعث ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در دیدار مسئولان نظام ، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرها مختلف مردم ، بعثت انبیاء را یک حرکت عظیم برای ایجاد تمدن ‌نوین با دو ویژگی «عبودیت الهی» و «مبارزه با کفر و طاغوت» خواندند و با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص)، جامع ترین ، کامل ترین و ماندگارترین بعثت‌ها است ، گفتند : امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، ادامه بعثت پیامبر اعظم(ص) است و وعده خدا ، پیروزی جبهه حق در مصاف توحید و طاغوت است.

 

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه سیل در برخی از استانهای کشور و مشکلات ناشی از آن و همچنین تلفات و خسارات سیل ، افزودند : در این حادثه ، تلاش مردم و روحیه همبستگی و بسیج شوندگی در میان آنان ، بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه ،  وارد میدان شدند و کمک‌کار مسئولان بودند و مسئولان نیز با همین پشتیبانی مردمی و با اتفاق کلمه توانستند اقدامات ابتدایی را انجام دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای ، با تأکید بر اینکه هنوز کارهای زیادی برای کاهش آلام مردم سیل زده باقی مانده است ، خاطرنشان کردند : به مسئولان تأکید کرده‌ام که کارهای اصلی یعنی بازسازی ویرانی‌ها و جبران خسارتها ، از این به بعد است و باید این خسارات و صدمات جبران شود.

ایشان افزودند : البته مردم عزیز در مناطق سیل زده باید به همکاری با مسئولان ادامه دهند ، زیرا کمک آنها حقیقتاً گره گشا خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع مبعث ، ظهور پیامبران در جوامع مختلف را یک برانگیختگی و یک حرکت عظیم با جهت گیری «توحید و عبودیت» و «اجتناب از طاغوت» خواندند و تأکید کردند : طاغوت در واقع همان جریان و خطِ مقابلِ حرکت توحیدی است که مصداق امروز آن رؤسای جمهور در امریکا و برخی کشورهای دیگر، هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیاء ایجاد جامعه فاضله و تمدن نوین بوده است ، گفتند : در این تمدن ، همه لوازم آن از جمله علم ، اخلاق ، سبک زندگی و حتی جنگ نیز وجود دارد.

ایشان با اشاره به برخی دیدگاهها که هدف اسلام را ، از بین بردن جنگ عنوان می‌کنند ، افزودند : در اسلام ، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم ، جهت گیری این جنگ است ، زیرا جریان طاغوت همواره برای اشاعه فساد و قدرت‌طلبی و مقاصد خبیث ، جنگ به راه انداخته است که این جنگ مذموم است ، اما مقابله با طاغوت ، ممدوح است.

رهبر انقلاب اسلامی ،  خاطرنشان کردند : تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در طول سالهای متمادی ، نمونه بارز جنگ‌افروزی‌های طاغوت ، و مقابله مجاهدان فلسطینی و حزب الله لبنان و همچنین دفاع 8 ساله ملت ایران مصداق بارز ، جهاد در راه خدا است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اسلام (ص) جامع‌ترین و ماندگارترین بعثت‌ها و انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه آن بعثت است ، افزودند : علت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی همان خط دشمنی جبهه طاغوت با جبهه توحید است و اینکه گفته می‌شود دشمن تراشی نکنید حرف نادرستی است ، زیرا جبهه طاغوت با اصل و هویت حرکت توحیدی مخالف است و امریکا و نوکرهای او همچون آل سعود ، به کمتر از دست کشیدن از حرکت در مسیر توحید راضی نمی شوند.

ایشان مصاف «توحید و طاغوت» را مصافی اجتناب ناپذیر خواندند و با تأکید بر اینکه خداوند متعال پیروزی جبهه حق را مقدر فرموده است ، گفتند : اگر ملت ایران همانگونه که تا به حال حرکت کرده است ،  به مسیر خود ادامه دهد ، قطعاً بر دشمنان یعنی امریکا و اذناب او غلبه خواهد کرد و پیروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال نکته مهمی را متذکر شدند و خاطرنشان کردند : البته این نتیجه پیروزی قابل تغییر است و آن ، در شرایطی است که دچار کوتاهی ، عدم همراهی ، عدم صداقت و دست کشیدن از مجاهدت در راه خدا ، بشویم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند : اما ملت ایران نشان داده است که
،  اینگونه نیست و امروز جوانان کشور با انگیزه ، معرفت و آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل ، این مسیر را ادامه خواهند داد و به همین علت است که من همواره جوانها را خطاب قرار می‌دهم.

ایشان با تأکید بر اینکه جوانان باید در همه عرصه‌ها آماده حرکت و پیشرفت روزافزون باشند، افزودند : امروز همه بویژه جوانان باید در عرصه‌های علم و فناوری ، اخلاق ، سبک زندگی ، مسائل اقتصادی ، مسائل فرهنگی و در جبهه حرکت‌های سیاسی و آگاهانه ، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود تأکید کردند : فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مؤمن و پرانگیزه‌ای است که با اراده قاطع و فکر روشن و ابتکارهای پی در پی ، می توانند کشور را به اوج اعتلا برسانند.





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : چهار شنبه 14 فروردين 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی